click-box head page-admin page-blocks page-shield speed settings-gears card-chip cart-star gear-hearth book facebook gplus twitter share-meta mail line-chart money-bag settings-gears2 plus arrow-left arrow-right arrow-down arrow-up chevron-left chevron-right chevron-down chevron-up logo-oander search

Tartalommarketing modul Magento 2-höz: itt az Oander News

A tartalommarketing az e-kereskedelem egyik legfontosabb konverziós ütőkártyája. Komoly e-kereskedelmi stratégia ma már nehezen képzelhető el stabil tartalmi láb nélkül. A fejlett webáruházak egyik sajátossága, hogy a termékkínálat mellett híreket, vásárlásösztönző magazin tartalmakat vagy blogot publikálnak, amellyel hozzáadott értéket teremtenek, fogyasztói elkötelezettséget növelnek és a keresőmotorokat is releváns tartalmakkal szolgálják ki. A webáruházakon belüli magazinok és blogok ezen felül a lead generálás és a márkaépítés fontos eszközei. Ennek támogatására fejlesztettük ki az Oander News modult, amelyet egyre több Magento 2 webáruházban alkalmazunk.

Mit jelent a tartalommarketing a webáruházak életében?

A tartalommarketing tulajdonképpen egy paradigmaváltás a márkaépítésben és a termékkommunikációban. Azon a felismerésen alapszik, hogy az „earned visitor” (szerzett látogató) sokszor értékesebb mint azok a felhasználók, akikért fizettünk („paid visitor”). A reklámzaj oly mértékűvé vált, hogy a fogyasztók legnagyobb része hajlamos ignorálni a hagyományos marketing üzeneteket. Például több mint 20%-uk használ itthon reklámblokkolót, jelentősen csökkentve a hozzájuk elérő hirdetéseket. Rengetegen egyszerűen csak nem fordítanak figyelmet a megjelenő hirdetésekre: áttekerik, kikerüli a szemük, nem olvassák el, nem kattintanak rá. Ezeket a felhasználókat saját, autentikus tartalmakkal tudjuk igazán megfogni.

A content marketing segítségével olyan tartalmakba tudjuk csomagolni a marketing üzenetet, amelyeket a felhasználók keresnek: cikkek, blogbejegyzések, multimédiás tartalmak, amelyek webáruházunk saját ismeretterjesztő vagy szórakoztató anyagaiként tudnak megjelenni. Ezek a tartalmak sokkal hatékonyabban jutnak el a közönséghez, az emberek több időt töltenek el ezen tartalmak fogyasztásával, valamint a tartalmak nagyobb eséllyel kezdenek önálló életet élni: a felhasználók megosztják, továbbküldik őket.

Nem véletlen, hogy a tartalommarketing eszközök kiemelt hasznosítója az e-kereskedelem, ahol a lead generálás az egyik legnagyobb kihívás. A tartalommarketing átlagban 2-3-szor annyi leadet generálhat, mint egy hagyományos marketing megoldás, és bizonyított, hogy az aktív internetfelhasználók 70%-a az ilyen tartalmakat preferálja a hagyományos hirdetésekkel szemben. A vásárlók 86%-a hajlandó többet fizetni a jobb felhasználói élményért, amelynek egyik építőköve maga az írott vagy multimédiás tartalom. Arról nem is beszélve, hogy a jó minőségű és gyakran frissülő tartalom erősíti webáruházunk SEO pozícióját. Releváns mondanivaló mellett nemcsak a felhasználók, de a Google is a téma szakértőinek lát bennünket.

Megoldásunk: az OANDER News

Az OANDER News egy fejlett, Magento 2-höz készített tartalomkezelő és blog modul, amelyben híreket tudunk kategorizáltan szerkeszteni az adott cikkekhez kapcsolódó promóciós kreatívok és termékajánlások beállításával. Alkalmas különböző multimédiás anyagok publikálására, frontend kialakítása pedig testreszabható egyedi UX igények alapján. A modulban egyes cikkek hozzárendelhetők termékkategóriákhoz is, így a webáruházban a felhasználók egy-egy termékkategória oldalon kiajánlva látják a vásárlásösztönző tartalmainkat. Azáltal, hogy a tartalmak közvetlenül összekapcsolhatók a termékkínálattal, cikkeinkkel erősíteni tudjuk a konverziót.

A modul központi beállításai

A News modul fel van készítve többszintű tartalmi kategória kezelésre. Ehhez admin felületen tetszőleges számú blog kategóriát tudunk rögzíteni, azokat pedig website-okhoz vagy boltnézetekhez tudjuk rendelni. Természetesen beállítható a kategóriák neve, url-je, pozíciója (azaz sorrendje a frontenden), kategória leírás, illetve szülő-gyermek kategóriaviszonyt tudunk paraméterezni.

A News modul a Magento 2 admin felületén rendelkezik egy központi Settings panellel, ahol a tartalmainkkal kapcsolatos globális beállításokat tudjuk megtenni. Itt tudjuk beállítani többek között a következőket:

  • Mutassuk-e a kategóriák megnevezését a cikk kártyákon?
  • Mutassuk-e a cikkek dátumát a cikk kártyákon?
  • Mutassuk-e a cikkek kiemelt képét a cikk kártyákon?
  • Mutassuk-e a cikkek kivonatát (short description) a cikk kártyákon?
  • Beállíthatjuk, hogy a cikkek listázó oldaltípusain hány cikk szerepeljen egy oldalon
  • Megadhatjuk a News szekció és a tartalmi kategóriák fő leírását, amiből a modul egyben meta description-t képez a Google számára.
  • Promóciós képeket állíthatunk be hozzájuk tartozó hivatkozásokkal, amellyel a cikkoldalak oldalsávjában tetszőleges helyre mutató banner zónát tudunk megjeleníteni.

Kényelmes és praktikus tartalomszerkesztés

A cikkek egy különálló „News” gridben adminisztrálhatók, és az egyes cikkek önálló szerkesztőfelülettel rendelkeznek. Cikkek szerkesztésekor egy sztenderd Magento 2 WYSIWYG editorral dolgozhatunk, az itt beszerkesztett és megformázott tartalom jelenik majd meg a cikk tartalmi hasábjaként. A cikkbe beilleszthetők képek, embed állományok és widget-ek is, így a cikk például termékajánló widgeteket is tartalmazhat. Cikkeinket dátummal és kiemelt képpel is elláthatjuk, beállíthatjuk a Google számára fontos meta description-t és egyedi speaking URL-t adhatunk meg hozzájuk. Ahogyan minden modulunk esetében, úgy a News modulban is be tudjuk állítani, hogy az adott tartalom mely website-ban vagy boltnézetben jelenjen meg, így több website scope-os Magento 2 installációk is kényelmesen kiszolgálhatók egyazon modulból.

Rendeljük a cikkeinket termékkategóriákhoz!

Sok webáruház esetében hasznos, ha egy-egy termékkategóriához kapcsolódnak kedvcsináló cikkek, inspirációs összeállítások, használati útmutatók. A News modul ebben is segíti a Magento 2 webshop tulajdonosokat: segítségével cikkeink és az egyes termékkategóriák között látványos kapcsolatot alakíthatunk ki. Így lehetőség van arra, hogy egyes termékkategória oldalakon a kínálat szempontjából ösztönző vagy releváns cikkek kerüljenek kiajánlásra. Ehhez a cikk szerkesztő nézetében opcionálisan kiválaszthatunk kapcsolódó termékkategóriákat, publikálást követően pedig az adott terméklistában már látjuk is a hozzájuk ajánlott tartalmat.