click-box head page-admin page-blocks page-shield speed settings-gears card-chip cart-star gear-hearth book facebook gplus twitter share-meta mail line-chart money-bag settings-gears2 plus arrow-left arrow-right arrow-down arrow-up chevron-left chevron-right chevron-down chevron-up logo-oander search

Áttekintés a Magento funkcióiról, képességeiről

A Magento nemcsak egy e-kereskedelmi portál, hanem egy nyílt fejlesztői keretrendszer is egyben, amelyben az egyedi alkalmazások fejlesztése irányadó szabványok szerint megvalósítható. Olyan célszoftverről van szó, ami számtalan, rendszerint az induló igényeknél jelentősen több funkciót kínál, amellett, hogy szinte korlátlanul bővíthető mind egyedi fejlesztéssel, paraméterezéssel, mind pedig külön funkcionális egységet képező modulokkal. Fejlett e-kereskedelmi funkcionalitásának köszönhetően a Magento világszerte ma már többszázezer webshopot szolgál ki, köztük világmárkák online áruházait.

Általában egy több órás személyes bemutató is rövidnek bizonyul arra, hogy teljesen bemutassuk a Magento webáruház-motor képességeit, ezért egy pár perces összefoglalóban csak erősen korlátozott áttekintést tudunk adni. Az alábbiakban kísérletet teszünk arra, hogy 13 pontban tömören és érthetően, de messze nem teljeskörűen összefoglaljuk a Magento legfontosabb beépített funkcióit:

1. Az érdeklődéstől a vásárlásig – A Magento rendelkezik azokkal az előre lefejlesztett funkciókkal, amelyek a böngészéstől, a regisztráción át a kívánságlistára helyezésig, majd a vásárlásig végigkövetik az értékesítés életútját. Részletes termék-adatlapok, beépített kosár, pénztár, szállítási és fizetési módokkal paraméterezhető kosár, kívánságlista, korábbi rendelések visszakövetése – a sor hosszan folytatódik.

2. Fejlett katalógus-funkciók – Magento-alapú webáruházunkban szinte korlátlan számú paraméterre kereshetnek a felhasználók, és intelligens szűrési funkciókat is kialakíthatunk. A Magento-ban tetszőleges számban hozhatunk létre jellemzőhalmazokat, jellemzőket, illetve ezekre kapcsolódó különböző értékeket, amik mind a szűrést és navigációt segítik az alap kategóriarendszeren túl. Termékkínálatunkat a felhasználóink többféle elrendezésű layout-on tekinthetik meg, és az egyes termékeket összehasonlító oldalakon össze is vethetik egymással. Megmutathatjuk nekik, hogy azok, akik egy adott terméket megvettek, jellemzően mi minden mást vásároltak még, és látják a legutóbb megtekintett termékeik listáját. Az egyes termékkategóriáknak akár különböző design-nal megjelenő kategóriaoldalakat is fejleszthetünk.

3. Számos terméktípus kezelése – Különböző értékesítési stratégiák más-más terméktípusok kezelését igénylik. A Magento igen széles beépített terméktípus-variációkkal rendelkezik, ahol az egyszerű termékeken túl megtaláljuk többek között például a konfigurálható termékeket (olyan termék, amelynek különböző, előre jól definiálható jellemzőiből tud választani a felhasználó). A rendszer része a kötegelt terméktípus, ahol a vevő választhatja meg, mely résztermékekből álljon össze a végleges termék. Képes a rendszer több különböző formátumban kapható csoportos termékek kezelésére, vagy éppen letölthető termékek kezelésére, amelyek fizikailag nem, csak digitálisan léteznek. (pl. videó, szoftver, e-book, elektronikus kiadvány). És a Magento-ban léteznek virtuális termékek is, amelyek nem kézzelfoghatók és le sem tölthetők (például előfizetési díj, licensz kódok, stb.)

4. Vásárlói csoportok – A Magento-ban létre tudunk hozni olyan speciális vásárlói csoportokat, akik bejelentkezés után más és más árakat, termékinformációkat vagy akár teljese egyedi termékportfoliót látnak. Így webáruházunkban eltérő kínálatot tudunk biztosítani az egyedi célcsoportjaink számára. Az egyes vásárlói csoportokra árkedvezményeket, láthatóságot és egyedi funkciókat tudunk targetálni, segítségükkel célszegmenseket állíthatunk fel webáruházunkban.

5. Promóciók és kuponok – A Magento-ban meglepően sok lehetőségünk van különböző akciók, egyedi termékajánlatok, termékkapcsolások létrehozására, a szoftver kedvezmények és promóciós lehetőségek széles tárházát biztosítja. A különböző kedvezményre jogositó kuponok és ajándékkuponok kialakítása és online beváltása éppúgy támogatott, mint az ajándékküldés kialakítása vagy az előre időzített leárazások paraméterezése. A Magento nagy erőssége a katalógus és kosár-árszabályok kezelése, amelyek révén teljesen egyedire szabott logikai feltételek alapján tudunk akciókat, árkedvezményeket létrehozni. Minden kedvezmény típusra érvényes, hogy alkalmazható egy termékre, egy vagy több termékcsoportra, vásárlói csoportra vagy akár az összes termékre. Emellett az akciós időszakok kezdete és vége, mennyiségi limitek is szabadon változtathatók.

6. Multi Store network – Ha Magento motoron hozunk létre online áruházat, későbbi webshopjainkat is egyazon admin felületről tudjuk kezelni. A Magento lehetővé teszi, hogy több, egymástól akár teljesen különböző kinézetű és termékkínálattal rendelkező webshopokat ugyanarról a kezelőfelületről tartsunk karban. Egy Magento webáruház installáción belül tetszőleges számú website alakítható ki, azokon belül pedig más-más valutával és nyelvi állományokkal dolgozó boltnézeteket állíthatunk fel. Magyarán a Magento több mint egy webáruház motor, egyazon installáció egy komplett e-kereskedelmi portálhálózat alapját tudja képezni.

7. Beépített statisztikák – A Magento-ban pontosan látjuk, hogy kik a visszatérő vásárlóink, ki milyen terméket mentett el a kedvencei közé és hogy egyes vásárlói csoportok milyen termékjellemzők után érdeklődnek. Ez minden eddiginél intelligensebb targetálást és follow-up marketinget tesz lehetővé.

8. Tartalomkezelés – A Magento adminisztrációs felületéről nemcsak a termékeinket és az értékesítési folyamatot tudjuk irányítani, de akár szöveges tartalmakat, belső microsite-okat is létre tudunk hozni pár kattintással. Emellett egy okos widget-rendszer segítségével lehetőségünk van olyan kiajánlók, dinamikus dobozok szerkesztésére, ami a vásárlókat a megfelelő termékkategóriák felé irányítják. A Magento beépített CMS funkcióval tehát egy fejlett tartalmi portált is kapunk.

9. Interakció és felhasználó-kezelés – Vásárlóink visszajelzéseket adhatnak a termékekről, értékelhetik azokat, és böngészhetnek a különböző értékelések között. Webshopunkban saját profilt hozhatnak létre, amelyben kedvenc termékeik mellett látják saját értékeléseiket, korábbi rendeléseiket, számláikat és rendeléseik státuszát. Belső hírlevélre is feliratkozhatnak, letöltő-központjukban pedig megvásárolt termékeikhez tartozó háttéranyagokat (pl. használati utasítás) érhetnek el, vagy akár elektronikus termékeket is vásárolhatnak, amelyeket ugyancsak profiljukból tudnak letölteni. A felhasználók a profiljukban olyan funkciókat érhetnek el, mint például a rendeléskövetés és rendeléstörténet, személyes adatok, jelszavak, szállítási és számlázási címek kezelése vagy éppen a hírlevél feliratkozások kezelése.

10. Fizetési és szállítási módok széles köre – A Magento-ban kialakíthatók olyan fizetési módok mint például: utánvét, banki előreutalás, személyes átvételkor történő fizetés (store pickup), Paypal és számos kész vagy egyedileg fejlesztett bankkártyás fizetési integráció. A szállítási módok is igen sokrétűek. Összekapcsolások alakíthatók ki szinte bármilyen hazai vagy nagy nemzetközi futárcéggel, lehetőség van fix áras vagy rendelési volumentől függő ingyenes kiszállításra, súly, érték, rendelési hely alapú kiszállítási szabályok felállítására és természetesen csomagpontos átvételi módokra is.

11. SEO, keresőoptimalizálás – A Magento a ma létező webshop keretrendszerek közül az egyik legjobban keresőoptimalizált portálmotor. Keresőbarát szerkezeti felépítés, rugalmasan szerkeszthető URL struktúra, részletes meta-adatok és SEO leírások jellemzik, a keresőrobotok számára jól indexelhető frontend kódstruktúra mellett.

12. Integrációs lehetőségek – A Magento iparági szabványokra épülő adatkapcsolati megoldásai révén rugalmasan összekapcsolható különböző ügyviteli rendszerekkel és vállalatirányítási szoftverekkel. A termék- és készletinformációk szinkronizálása, vásárlói adatok és vásárlások kétirányú továbbítása, termékek mozgatása, kereskedelmi információk átadása vagy éppen banki fizetési rendszerekkel való összekötés mellett egyéb üzleti folyamatokat kiszolgáló integrációk széles skálája megvalósítható. Amennyiben Magento-alapú webshopot vezet be, nem ERP-jét kell a webáruházhoz igazítania, hanem online áruháza igazodik a vállalatirányítási rendszerhez.

13. Fejlett adminisztrációs felület – Mint minden komoly portálmotor, a Magento is rendelkezik egy igen fejlett adminisztráció felülettel. Webáruház-tulajdonosként a Magento CMS-en keresztül frissítjük a termékadatbázist, paraméterezzük a termékek jellemzőit, kezeljük a beérkező rendeléseket és vásárlói csoportokat. Innen irányítjuk az értékesítési folyamatot és ezen keresztül tartjuk karban online áruházunkat. Az admin felületen könnyedén létre tudunk hozni promóciós célú tartalmi zónákat, oldalakat, kiajánlókat vagy akár komplett landing page-eket is. A Magento CMS nemcsak egy e-kereskedelmi tartalomkezelő felület, hanem egyben statisztikai szoftver, ami segít a vásárlók szokásainak megismerésében és a konverzió növelésében.

A Magento egyik fő erőssége, hogy adminisztrációs felülete letisztult, felhasználóbarát, logikusan kialakított. Meglepően kényelmes eszköz, akár egy egyedi promóciót akarunk létrehozni, akár a vásárlóinkkal szeretnénk kommunikálni. Amennyiben több webáruházat is üzemeltetünk, a Magento multi-site funkcionalitásának köszönhetően összes online áruházunkat egyazon közös felületről tudjuk karbantartani. A Mageno CMS használata szakértői tréninggel elsajátítható és rövid idő alatt rutinszerűvé válik.